Rozhledna Babina u Tábora

Typ/materiál: dřevěná rozhledna

Lokalita: návrší Babí hora (446m, lokalita cca 50m západně od kóty), cca 4km jihovýchodně od centra Tábora

GPS: 49.4002186N, 14.6712756E

Výška vyhlídkové plošiny: 6,0m

Počet schodů: 20

Otevírací doba: volně přístupná

Přístup: Z místní části Tábor-Čelkovice přístup možný ulicí U Lípy, dále vlevo kolem hřbitova a po polní cestě přes železniční trať až do blízkosti rozhledny. Z opačné strany odbočit ze Soběslavské ulice ve směru z centra vpravo (před kruhovým objezdem) do ulice Vápenná strouha, dále přes most, pokračovat vlevo a po polní cestě až do blízkosti rozhledny. Úsek by měl být průjezdný autem.

Výhled: Pouze severním směrem zejména na město Tábor, dále na vrcholky přírodního parku Jistebnická vrchovina, obec Chotoviny s dominantním kostelem svatého Petra a Pavla. Ostatními směry není výhled kvůli okolním stromům možný.

Historie: Prvotní záměry postavit na Babí hoře cca 2km od Tábora turistickou rozhlednu spadají do roku 2011, kdy Správa lesů města Tábora s.r.o. (zakladatelem společnosti a jejím jediným společníkem je město Tábor) podala za tímto účelem žádost o společné územní a stavební řízení. Plánem bylo vystavět cca 9m vysokou rozhlednu – dřevostavbu na betonové základové desce s rozšířeným nižším vyhlídkovým ochozem ve výšce 3m. Projekt turistického lákadla připravil Ing. arch. Martin Jirovský, Ph.D. z Ateliéru M.A.A.T. s.r.o. z Tábora.

Rozhledna na Babí hoře (nazývaná též „rozhledna Babina“) představuje dřevěnou konstrukci o dvanácti svislých tlakově naimpregnovaných smrkových sloupech s vodorovnými dubovými rošty (podlahy, střecha). Stavbu rozhledny včetně úpravy přístupové komunikace provedla pražská firma LEKON TSK s.r.o. v březnu a dubnu 2015 za cca 1,1 mil. Kč (z toho 600 tis. Kč pokryla dotace od Státního zemědělského intervenčního fondu v rámci Programu rozvoje venkova). Návštěvníkům rozhledna slouží od 15. května 2015.

Fotogalerie:

klikni na daný obrázek pro zvětšení

Foto: A.Průšová (červenec 2016)

Foto: H.Vagnerová (srpen 2015)

Foto: J.Šlapák (květen 2015)

Foto: V.Bednář (květen 2015)

Foto: P. Zhorný (začátek března 2015)

Mapa polohy:

klikni na danou mapu pro zvětšení